Go'kväll i SVT på G! Samt - Tillförlitliga siffror om beroende - viktigt att det blir riktigt, mörkertalet dock alltid ovisst!

   Året börjar bra. Vilan är på plats och årets motto blir måttlighet. Jag har stökat undan vissa måsten och nu är det vardagen med Krillets och min nya planering som står på tur att införlivas i praktiken. Idag kommer hon hem med sitt nya schema och vi ska ta vårt första träningspass tillsammans. Spännande och kul!
   Sen kommer det att bli mindre kul att nonchalera hennes tjat om att slippa från gång till annan men det kommer att behandlas med dövörat! Nu ska det bli ordning på motionen.
   Ibland slås jag av hur det är helt otroligt att det inte finns en enda fysisk aktivitet som inte krockar med hennes musicerande och teatern. Jaja, finns det nån mening med nåt så är det att hon och jag skulle få den här kvalitetstiden tillsammans och det är inte dåligt med tanke på att barnet närmar sig de rysligt myt(?)omspunna tonåren med stormsteg.
   Vare sig vi vill eller inte så kommer vi att se röken av varandra även under den tiden - nu binder jag upp oss med träningskort! ;)

   Tillförlitliga siffror har jag kommit fram till att CAN - Centralförbundet för Alkohol- och Narkotikaupplysning tillhandahåller. CAN bildades 1901 och tar inte ställning i alkohol- och narkotikapolitiska frågor. Det består av 44 medlemsorganisationer och förbundet har god kännedom om situationen i landet och många kontakter med verksamma inom drogförebyggande arbetet.
   Jag har märkt att kommuner, landsting, folkhälsomyndigheten och andra seriösa aktörer ofta hänvisar till CANs siffror. Så där ska jag nu sammanställa den statistik jag behöver inför mina diverse föreläsningar i år. Bland annat har jag NBV, ABF, IOGT-NTO och Sankt Johannes församling i Malmö - typ en föreläsning i månaden framöver.
   Det känns tryggt!

   Nu närmar det sig med Go'kväll i SVT. 22:a januari sitter jag i TV-soffan! Hur spännande som helst. 800 000 tittare! Gaaah+ :D
   I samband med att jag är däruppe ska jag ta tåget dagen efter TV-sändningen och fara ner (som man säger i Norrland) till Sundsvall och föreläsa på uppdrag av NBV MittSverige. Kul att få en liten rundtur i Norrland. Det var hur länge sen som helst jag var uppigenom!
   TACKSAM!!!

   Kära läsare - jag hoppas ditt år börjar ta form. Att lugn, omtanke och spänning får gälla även i dina planeringar för dig själv!
   Jag som behöver lägga stort fokus på Krillet det här året kommer även att behöva göra en egoplanering och önskar dig detsamma ;)

   Stor kram till den som vill!
 
   Med önskningar om en fortsatt fin vecka och innehållsrikt veckoslut avrundar jag dagens inlägg med ett varmt och rofyllt tjugondagknutsfirande rung

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,