Hopp om ljuset! 58 min + både morgon och kväll i februari :)

   Cykeltur i Malmö igår. Första sen i slutet av november. Det blåser så in i plattlandet här nere och kyla i denna stad går genom märg och ben på vintern, även när vi knappt har minusgrader. Men igår var det nästan vindstilla och solen sken med plusgrader. Glufs!
   Hoppfullt! Sen såg jag att ljuset gör revansch med en hel timme både morgon och e.m. denna månad, så idag spritter det i vårknoppen!
   Först ska vi till Dalarna, dottern och jag, till pappa och hans fjälla och där blir det skidåkning av. Krillet ska putsas i genbanken och lära sig åka slalom! Det blir fint - mindre backe på mindre ort, skidskola för en lagom slant och så kör vi!

   I samband med detta blir det ännu en föreläsning i Falun. Det ska bli verkligt spännande. Nu är temat barnen i missbruksmiljö -  "Du spelar roll". En oerhört viktig fråga att lyfta! Kampanjen hette "Vart femte barn" förra året och pågår i år under vecka 7, 10-16:e februari.

   Kära läsare - jag önskar dig en bra uppstart på veckan. Med ljus i sinnet och nya friska luftningar!
  Jag tänkte köra en repris på cykeltur nu på morgonen. Krillet har sovmorgon måndagar - lyxigt värre!

     Här ekar fortfarande SVT Go'kväll och P4 Västernorrland samt föreläsningspasset i Sundsvall för NBV Mittsverige, IOGT-NTO Västernorrland och Blåbandsrörelsen i mitt inre. Det var underbara dagar och jag är så oerhört tacksam att jag fick vara med om den resan!

   Nu ska jag packa ihop mig och cykeln - det är så skönt att starta dagen med en tur runtom stan och längs havet!

   Stor kram till den som vill!

   Med ett ljusare och ljusare och ljusare februari avrundar jag dagens inlägg med ett strålande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,