Jättenöjd med föreläsning och utför sa det klick! Uppåt värre ;)

   Hälsningar från ett barfläckigt och soligt Ö. Rönnäs. Men i Granbacken var det snö - en riktigt fint preparerad backe som passade oss ringrostiga, den utflyttade dalkullan (jag) och den sportlovsivriga skåningen (Krillet - slalomnybörjaren men som åkte som om hon vore född i pisten). Det sa verkligen klick i backen det här året, både för mig och min älskade dotter! Vi hade så himla kul. Nu är det två dagar kvar häruppe där det ska vara familj i fokus.
   Jag är så tacksam att jag fick veta att det finns en väg ut ur beroendet och att jag tar vara på den chansen. Min familj är också jätteglada. Dom år vi förlorat till beroendesjukdomen får vi aldrig tillbaka men att få göra det nuvarande och de kommande till våra är en glädjefylld gåva.
   Som alltför många andra familjer (se statistiken här) har vi andra närstående som fortfarande lider av den här livsföraktande sjukdomen. Trots att dom kan se att jag lever befriad från att följa impulsen av att droga mig jämt och att jag har ett sunt och rikt liv idag så faller det ändå inte dom in att det skulle kunna finnas ett annat sätt att leva för dom.
   Beroendet är så starkt verklighetsförvrängande att den som använder alkohol och andra droger i allt från ett riskbruk verkligen tror att drogen tillför något till livskvaliteten. Det är en sjukdom med vansinne som en av symptomen.
   Det brukar sägas att en alkoholist (beroendeperson) bara tänker på sig själv, men hade den individen egentligen tänkt på sig själv hade den aldrig använt en så nedbrytande drog som förvandlar en till en så hänsynslös människa. En alkoholist värdesätter och tänker däremot faktiskt bara på alkoholen... Helt styrd!

   Föresten - passa på att kolla SVT Go'kväll om du inte redan gjort det. Nu visas det bara i 2 dagar till. Jag är så stolt och rörd att jag fick komma till SVT!

   Föreläsningarna gick väldigt bra. Nu har jag föreläst 6 gånger i Falun! Det var flera personer som kom och lyssnade på mig för både andra gången och tredje gången. Det var en bekräftelse som till och med jag kunde ta till mig ;)
   Åhörarna var allt från politiker, socionomer som arbetar med missbruksfrågor både för vuxna och ungdomar samt de som håller i barngrupper - i Falun heter dessa barngrupper "Dialogen". Sen var det bland annat folk från Landstinget, behandlingsvårdare och tillfrisknande med min bakgrund kom det också några stycken. Stolarna räckte precis ;)
   Jag blev uppbjuden till att föreläsa igen i höst efter att flera uttryckte den önskan. Det är jag jätteglad för att få göra!

   Nu ska jag ut i den soldränkta Insjöbygden och promenera. Jepp! Tacksam! Det blir lite utflykt idag och ikväll ska vi ha lite familj på besök. Hur härligt som helst!

   Kära läsare! Jag önskar dig en härlig onsdag med härliga möten och som alltid förordar jag den friska luften - lika mycket för att påminna mig själv om att ta till vara varje dag med nya möjligheter och motion.

   Stor kram till den som vill!

   Med ett rött med vita knuta knutar-grannt rungande avrundar dagens inlägg med ett hjärtligt

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,