Härligt! Firar mina 8 ÅR ikväll! Imorgon SÖK & FINN andlig boksignering i Malmö - kul!

   Min första favorit bokhandel låg i Göteborg och den hette Näckrosen. Det var den heta andliga potatisen i Götet när jag var i mina senare tonår och säkert ett bra tag senare.
   Jag åt fysisk näring på Solrosen - helvegetarisk restaurang i Haga - 20 SEK för allt du kunde äta, och andlig näring läste jag i mig ur böcker köpta på Näckrosen.
   Jag har alltid varit en sökare fast jag fastnade för att mitt bra mående skulle bo i drogen alkohols effekt. Tacksam att jag överlevde den nedbrytande illusionen :)

   I morgon får jag signera min senaste bok på Malmö motsvarighet till min gamla, numera nedlagda Näckrosens bokhandel. SÖK & FINN i min fina hemstad är en allra högst väldigt mycket levande bok-, sten- och smyckesbutik proppad med härliga bokhandlare.
   Jag signerar båda böckerna men det är främst den andra, Nu har dansen börjat, som jag vill kalla andlig eftersom andlighet i allra högsta grad är praktisk för mig idag.
   Min senaste bok är en bok fylld med mina praktiska livserfarenheter i det nyktra livet.
   Andlighet för mig är till exempel att agera kärleksfullt istället för att bara teorisera, skriva och tycka en massa om hur en kärleksfull person borde vara. Så höll jag på förr när alkoholen styrde de livfulla debatter jag gärna orerade i... SUCK! Det hände inte mycket mer än att jag skodde det egna egot på den tiden.
   Idag är det att göra så gott jag kan först och främst, sen kan jag berätta ;)

   Så - välkomna imorgon mellan 12 och 16 om ni har fötterna i Malmö/Skånetrakten ;)

   WOW! Andra blogginlägget den här veckan. Börjar nog återhämta mig lite.

   Här har det planterats i uterummet hela veckan. Vitlök, specialärtor, morötter, sallad, blåbärsbuske, hallonbuske och blommor. När temperaturen går upp ska vi plantera ännu mer blommor - väldoftande och vackra. Härligt att våren nalkas/är här (det pendlar vilt i temperaturskillnader just nu så jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på).

   Nu ska det göras frukost och väckas barn. Tvätt och cykeltur står på schemat sedan fika i solen med nyfunnen vän. Mycket trevligt! Livet är värdefullt och värt att leva sekundvis så bra jag någonsin kan göra det. Mmm, våren tar mig med i sin sprudlande groddtid.
 
   Kära läsare! Jag önskar dig en fin helg med vår och ro i sinnet. Det var skönt att du fortfarande tittar in trots att jag knappt gjort det själv den sista tiden ;)

   Med ett soligt, blommigt och sallad-igt rungande firar jag vidare denna härliga livkryllande och nyktra tid! Trallala - det är VÅÅÅR!

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , ,