Motion, kvinnodagen och ett genomsyrande "Ta det lugnt" får ta rodret i tidiga mars :)

   En lugn morgon. Jag har fått in en bättre rutin på det över en period nu. Egentligen finns det tusen saker jag vill göra men som utbränd är det riktigt noga med närvaro. Den här dagen har nog med sina göromål. Den korta lista jag plitar ihop nästan varje morgon har hjälpt mig hejda hjärnan som så gärna vill rusa iväg med att organisera 2014 och framåt en bit in i 2020-talet... Pust ;)
   Idag blir det ett samtal till NBV Mittsverige för planering av en föreläsning i maj, motion och bio med svärmor utöver det vanliga med hemmets och barnets ruljans.
   Jepp, en härlig dag där vinden ska vara lagom för Malmö så jag kommer att cykla en runda för att njuta av stad, hav och svett så småningom.

   Kvinnodagen på lördag kl 14-17 Spånehusv. 83 på inbjudan av NBV Skåne (ABF:s lokal Gemenskapen) ses fram mot med spänning och glädje. Somaliska, Bosniska och Svenska deltagare i en härlig mix.
   Det är ett tre timmarsprogram där jag är först ut med 40 minuter på scenen, sen ska det bli modevisning och dansuppvisning blandat med fika, diskussioner och mingel.
   Jag har en plan på att stanna och njuta av hela programmet och jag hoppas på att Krillet vill hänga på. Det ligger nära vårt hem så det kanske går att övertala henne - annars får jag ta till fika som lockbete (det serveras knappt sånt hemma hos oss nuförtiden).
   Du är också hjärtligt välkommen kära läsare! Fritt inträde och det har utlovats en Goodiebag att ta med sig hem... Spännande som sagt ;)

   Sydsvenskan var och intervjuade om egenutgivning i fredags - en artikel i ett helgnummer, troligtvis en söndag framöver, utlovades. Det blir skrivande som min föreläsning på lördag ska handla om.
   Det ska bli kul att få slå ett slag i pressen mot de stora förlagens sållning och maktfullkomlighet i kontrollen dom utövar i vad de bedömer att vi ska få läsa! Min egen lilla revolution mot hjärntvätt - stolt! :)

   Jag har gått in i ett djupare perspektiv av hopp. Efter att jag tagit fram statistik om alkoholens skövlingar av vårt samhälle med allt våld, vart femte barns utbrett utsatta situation och ovanpå det den fördjupade insikten om den envetna vägran och dövörat vi medborgare väljer att bemöta dessa fakta med blev jag "lite" modstulen...
   Det är det absolut sunt att jag blev - vi får fruktansvärt råa konsekvenser av vår lagliga drog! Och dom är faktiskt verkliga!!! Nu tar jag nya tag - min brand har stärkts och jag ser med hopp på framtiden.

   Vi som väljer att lyfta dessa frågor och sprida sanningen om den destruktiva drogen behövs växa i antal och jag ser ljust på framtiden.
   Skygglapparna håller inte ute dessa stormande fakta hur länge som helst - inte en chans! Trägen vinner och vi blir fler och fler som ser till att berätta om att missbruk i vårt land handlar överlägset mest om alkohol. Dra ditt strå till stacken vetja :)
   Stagnation är en konsekvens av alkohol - den du med smör på!

   Kära läsare! Nu ser jag våren komma. Det är nu vi ska börja insupa ljuset och ta till vara på den friska luften. Jag önskar dig en vårkänslig vecka och tankar om att var och en gör skillnad!

   Stor kram till den som vill!

   Med ett skinande och knoppande avrundar jag inlägget med ett av vårbrisar laddat

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , , ,