Kviddeviddevitt!!!

   Barnen sover (Krillet har sova-överkompis) och cykeln väntar. En solig morgon i Malmö med stiltje. Det ska bli skönt att få mig en runda runt stad och hav. Varvar ner och lämnar över en massa till andra som kan.
   Det blir en lugn skön långhelg den här påsken. Vi ska inte resa någonstans. Eventuellt ska Älsklingen vara ledig och spendera en massa tid med oss. Jag ska äta chokladägg och vara mycket ute. Det är välbehövligt.
   Jag gjorde en föreläsning på Malmö Högskola i måndags och det var verkligen underbart men nu är det lugnt ett par veckor. Jag kan ha plats för något litet men annars har jag bokats upp inför vår, sommar och höst i Malmö, Småland, Norrland och Dalarna. Nu är det fokus på skrivandet som gäller.
   Vad skönt det ska bli med tangentsmatter igen!

   Jag trodde jag skulle trilla igenom utmattningsgolvet på riktigt den sista tiden. Det finns mycket mindre ork än jag kan bedöma. Jag vet inte hur jag ska komma till rätta med det här. Jag menar inte utbrändheten för den får jag leva med, utan det här med att jag förtar mig hela tiden.
   Så istället för att klistra in i den här morgonbloggen sååå - Länkar till senaste mediainslagen hittar du i föregående inlägg - duktigt va'!!! :D

   Varför kan inte min uppfattning om lugn takt överensstämma med ett faktiskt lugn tempo?

   Jag vill inte kännas vid det - det kan vara det som är problemet. Jaja, nog om detta.

   Idag blir det motionsdagen. Lugn, fin cykeltur åtföljd av frukost med påsklovsbarnen. Sen ska vi på badhus. Det blir fint. Kanske till och med en stund i solstolarna om det är lä på simhallens uteplats. Mmm, försmak på varmare tider.

   Kära läsare! Jag önskar dig en fin långhelg och en dag i harmoni åtföljande denna lässtund.
   Alkoholsvador är jag trött på för tillfället och skickar istället med önskningar om en giftfri helg ;)

   Stor kram till den som vill!

   Med två snurrande cykelhjuls kraft propellerar jag härmed ut ett vårligt, krokusdoftande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , ,