Ömsar skinn i författarskapet - Kvällsposten om rattfylleri...

Det är en metamorfos som pågår.
Föreläsandet om nykterhetsfrågor och mediabevakningen pågår under temat om tillfrisknande från beroende och kommer så att hållas på den utstakade banan.
Kvällsposten, mittuppslaget, 140410 var det senaste i att få vara med och anmoda till civilkurage och medvetenhet om alkoholen och de andra drogernas fatala konsekvenser och hämmande verkan på våra liv. Det blev riktigt bra och jag vill här också understryka vikten av blodprov för kontroll av alkoholintag över tid. Utandningsprover är för lätta att manipulera...
P1 Gudstjänst Försonaren 140406 där jag läste upp den text jag skrivit om försoning - "Jag är en människa bland andra människor - jag är som du"

Jag är som i en förvandling och denna metamorfos påbörjades i slutet av "Nu har dansen börjat". Det händer märkliga rotutvecklingar i de inre ordmakar-regionerna. Tacksam! ;)
Ett flöde som jag upplever som ett outsinande, bubblande flöde och som jag haft starkt med mig i de nu avslutade böckerna om mitt liv/min berättelse om min syn på min beroendestörning, beroendesjukdom.
Författandet går mot ännu bredare mänskliga horisonter nu.
Nu kommer annat!
Helt annat!

Fast lika mänskligt. Det här känns så himla fint :) Att få skriva om det som är mänskligt och om det som till synes kan tyckas omänskligt men som i allra högsta grad är mänskligt. Jag brinner.

Föreläsningar och att medverka i de intervjuer jag blir ombedd i vår svåra fråga om alkoholen kommer jag tveklöst att fortsätta med. Norrlandsturné i samarbete med NBV Norr sys ihop med sista stygnen i dagarna. Kul!
Ämnet om drogkonsumtion kommer att figurera till och från i det nya skrivandet, eftersom det är en så stor del i många vuxna, unga och barns liv.

Men nu blir det böcker om att leva, om att vara.

Kära läsare. Jag önskar dig en fin helg. Luften kallar!

Nu ska vi ut på en tågresa dottern och jag. Ikväll är vi tillbaka i Malmö och livet är rikare tack vare vår dagstur. Nya minnen lagda till banken av att vara levande på jorden.

Med ett vårvarmt och ljusgrönt rungande, doftande av det färska, ur fotosyntesen sprungna ropar jag nu ut vårtjutet

   HajHaj!!! :)

Labels: , , , , , , , , , , ,