I nuet är livet som mest! Disneyland, Norrbotten... En dag i taget.

Nu är vi i Paris och det är tre magiska dagar som väntar på Disneyland. Fjörde dagen ska vi vara i Paris men som sagt här och nu har vi nte satt fötterna i parkerna ännu och spänningen stiger!!!
Bonjour mes amis! Franskan, den lilla jag har, är nååågot rostig. Kallade just Krillet för sonen och sade nog "Jag dricka kaffe nu bara för sonan (son med kvinnligt prefix) att sova".
Jepp, det är bara att beundra alla som pratar andra språk än sitt hemlands.
Vi västerlänningar behöver ofta inte lära oss de mer exotiska språken när vi är utlänningar på ett annat lands arbetsmarknad. Vi har ju fått jobbet hemifrån och behöver inte integrera oss i vårt värdlands kultur eller språk.
All heder till dom som lär sig det svenska språket vilket tydligen är ursvårt.

Ja, nu har jag varit i Norrbotten och jag bär den goda känslan inombords som ett högkvalitativt själsgodis. Det blev mycket bra. Jag fick chansen att träffa och prata med eldsjälar, anhöriga och människor med samma problematik som jag. Även starka möten och samtal med personer som arbetar med frågor och människor med drogsyndrom.
Den värme och det engagemang jag möter när jag får chans att prata och diskutera med dessa människor är oerhört berörande. Jag måste ta chansen här att uttrycka min glädje för att så många brinner för dessa frågor. Att jag får ta del av det vida spektrum av erfarenhet och outsläcklig anda av sökande efter nya vägar. Att jag får dela med mig av min erfarenhet. Jag är oerhört tacksam för att jag får möjlighet att uppleva detta i mitt liv.
Medmänskligheten frodas i de kretsar jag rör mig och det är underbart att få vara del av den sfären!!!
Stort tack till NBV Norr som arrangerat så fint.
Piteå och Umeå I LOVE YOU :D Och mina nya vänner däruppe :) Jepp tacksam!

Kära läsare! Jag önskar dig en helg med avkoppling och rekreation. Det är en underbar årstid!

Krillet och jag ska strax "petit dejeuner"-a = frukost-a. Det blir baguetter, yoghurt, kakor och juice. En riktigt boostande måltid inför den första av tre heldagar på Disneyland Paris - uttalas Dissnilååånd Parriii ;)
Jag var nervös inför att hitta rätt med Metron (tunnelbanan) i Paris men allting gick jättesmidigt. Jag hade i och för sig tryckt ut en steg för steg beskrivning för amatörer av hur allt skulle gå till - från bagageutlämningen på Orly flygplats till shuttletåget, Orlyval, som tog oss till det RER B-tåg som hör Metron till och hur, var och till vilket tåg vi skulle byta - LOL!
Sen är fransmännen mycket, mycket bättre på att tala engelska idag än när jag var här för 20 och 30 år sedan. Så länge man själv är lite tillmötesgående med att visa och berättar hur usel man är på franska och ber om ursäkt för det samt kallar alla för "vous", ni, så är dom hur hjärtliga som helst.
Vill någon ha tips om resan hit och bra, billigt hotel fråga gärna genom att skriva här på bloggen!

Stor kram till den som vill!

Nu ska ett Krill väckas och vi ska avnjuta en heeelt magisk dag i sagornas värld med många hisnande upplevelser - det är jag helt säker på.

Med ett bleu-blanc-rouge (franska flaggans färger) svajande, franskt vårdoftande och berg-och-dalbanigt tjoande rungar jag nu av dagens inlägg med ett förväntansfyllt

HajHaj!


Labels: , , , , , , , , , , , , ,