Piteå och Umeå nästa vecka! Sen blir det Disneyland Paris! En vårvild svängom på klotet!

   Jag har aldrig varit så högt norrut som Piteå. På söndag bär det av mot nya möjligheter och utmaningar. Det blir två föreläsningar på måndagen. Jag kommer att ha två nätter där och ska se till att ordna mig mersmak så att jag far upp nån mer gång ;)
   På tisdag bär det ner till Umeå för en till chans att få bidra till kunskap om beroendesjukdomen med Föreläsning "Jag ville bara dansa".

   Jag är riktigt tacksam att få chansen till detta! Både att få skvallra om hur verklighetsfrånvänd en person som är aktiv i sitt beroende är och främst om hoppet och informationen om att det finns sätt att leva utan drogerna. Huvudtemat jag försöker hålla mig till är den oerhörda vikten av att vi tar utvecklingen av fungerande sätt att leva nyktert på största allvar.

   Gör vi det kan vi komma att se ett ljusare samhälle. Våld i vårt samhälle, brottslighet och familjetragedier är till hemskt stor del kopplat till användandet av alkohol som ju är vår vanligaste drog.
   Våga se den drogen för vad den är. Bland annat också inkörsport till de andra drogerna, även om de flesta med ett drogberoende stannar vid alkoholmissbruk.

   Ja, det om detta. Nu till redan ljusare tider ;)

   ***DISNEYLAND Paris***  :D

   Det är såna mammapoäng på mig för denna resa! Istället för att flyga iväg och lapa sol i tre veckor tar vi 4,5 dygn i Tivoli-Heaven. Allvarligt talat ska det bli uuur-kul!!! Snacka om minne för livet, sen kommer nog Krillet att uppskatta det också... hehe...
   Faktiskt tänkte jag det lite som en sån där sak man bara måste göra för ett så Kalle-inbitet barn som Krillet 12 år och fortfarande är, men nu när vi börjat planera dagarna i parkerna (vilket man tydligen bör göra enligt heta tips från semesterbloggare) blir även jag mer och mer taggad! Ääälskar karuseller och folk utklädda i svettiga hårdplastdräkter! Sen det vackra prålet och fyrverkerier på det. Mmm-mums!

   Det är verkligen den ultimata åldern för dottern att få göra detta. Hon kommer att minnas det, hon kommer att klara långa köer, njuta av annat än bara sockervadden och vi får runda av barndomen lite. Både hon och jag har lite separationsångest för de ljuva trubbnos-årens avtagande.
   Det ska bli riktigt, riktigt fint att få leka ohämmat ihop!

   Kära läsare! Jag önskar dig en skön försommartid.Det är en tid att insupa färg och doft av vårt vackra lands fägring.  Här i Malmö har vi högsommarträd redan!

   En stor kram till den som vill!

   Med ett gulblåröttrosagrönt-i-alla-nyanser försommardoftande rung avrundar jag denna blogg med ett ekande

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,