Vilket uppehåll! Längsta bloggvilan sedan jag startade 2011.

   Kära läsare! Hoppas allt är väl med dig :) Här har jag behövt och behöver fortfarande vila. Det har varit hektiska år med mina två boksläpp och som tur var bestämde jag mig i höstas för att jag skulle varva ner. Tur eftersom livet har haft mycket annat än böcker och bokrelaterat det senaste halvåret.

   Det här blir en kortisblogg också. Krillet ska iväg till skolan efter nästan två veckor av hemmavarande från skolan pga struplocksinflammation, jag är på väg till Göteborg då min mamma ligger på sjukhus och mitt i allt detta är jag i full färd med att utrymma, flytta in nytt och omfixa en stor del av mitt hem.
   Det är skönt att ha en del med nytt att göra när oron för Krillet och mamman ligger så högt i mitt sinne just nu.
   Tolvstegsmötena har aldrig varit så viktiga som nu. Det är viktigt med rätt fokus för att hålla min livskvalitet och förmågan att hantera allt behöver jag vara så balanserad som möjligt.
   I och för sig har det alltid varit så att mötena alltid är viktigast och först på prio-listan! Tack och lov för dem, min familj och vänner i det här läget.

   Jag kände nu hur mycket jag behöver den här bloggen också!
   Vad skönt det var att skriva om livet. Det har blivit mycket med alkoholsvador det sista och det är en fas jag kom in i eftersom skräcken över vidden av den förödelse vår lagliga drog alkoholen verkligen tog mig med storm och förskräckelse!
   Jag arbetar vidare med den frågan.
   Samtidigt håller jag på att göra förarbetet på min nästa bok som kommer att handla om kärleken till mänskligheten, det mirakulösa i att vara människa. Det behöver jag för att lyfta fram det positiva, vilket är det enda som kan uppväga det destruktiva!
   HÄPP!

   Kära läsare! Jag önskar dig en fin vårvecka med mycket liv och rörelse!

   Nu avrundar jag dagens inlägg med en varm och stor kram till den som vill!

   Ett vårdoftande och ljummet susande i löven laddar jag detta rungande med -

   HajHaj!

   P.S. På väg upp till Piteå och sen Umeå i slutet av maj :D Har aldrig varit så långt upp förr. Info finns på NBV Norr!


 

Labels: , , , , , , , , , , , ,