Stockholm - Göteborg. Bästkusten nästa!

   En minst sagt annorlunda rundresa den här sommaren. Varje år gör vi en familjetur Stockholm - Göteborg och i år är det med en underliggande känsla av och vetskap om att mamma fattas oss. För tio dagar sen var det begravning i Mölndal och sedan en vecka är vi på resande fot. Det har varit en helt annorlunda vecka för mig i Stockholm medan Krillet varit i skärgården .
   Jag har gått på mycket tolvsstegsmöten och promenerat - så mycket har varit sig likt. Annars har tempot varit otroligt lågt och jag har badat på, för mig, helt nya ställen. Sedan såsom värmen påbjudit har jag hållit mig, hör och häpna, en hel del inomhus!
   Ja, själavården och vilan har prioriterats och nu, på räls mot Göteborg och med ett ökande tryck på sorgen är jag tacksam för att dessa dagar spenderats i en anda av kontemplation.

   Jag samlar mig också för en höst vid tangentbordet utöver de föreläsningar som är inbokade. Jag har ord på lut som tränger på och tiden är snart inne för att fortsätta skriva. Det känns tryggt - något jag behöver och längtar till!

   Kära läsare - en sommar av sparsam ork blir en sommar av sparsamt bloggande. Jag önskar dig svalkande bad, god mat och frisk luft!

   Jag avrundar med ett längtande till Liseberg, nätter hos syrran och ett hopp om en lugn skön vecka med ett berg- och dalbanigt rungande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , ,