Tiden läker. Livet börjar så smått bli vardag igen...

   Min älskade mamma som lämnade oss för tidigt är djupt saknad, älskad och sörjd. Jag var inte beredd på måtten av känslor i detta och är fortfarande i de första stadierna av sorg. Det är bara två månader sen hon lämnade oss.
 
   Jag går i tankar på att jag vill börja skriva igen men det blir först i september. Nu har jag det allra sista att sy ihop plus att vila ligger på en upphöjd topp just nu.

   Krillet blir snart tonåring och det lilla livet ska få en tiptop-dator så att hon kan utvecklas i sitt musikskapande - hon är helt otrolig :) Det är skönt att livet fortsätter med familjen!
   Vi gick på dykarutbildning som ett arv från mamma och hennes sedan tre år avlidne man Neil. Han var marinbiolog och ägnade allt utom sina sista tio år åt havet och dess beskyddande. I Aqaba grundade och arbetade han på The Marine Science Station och han var rådgivare i marina frågor för FN samt professor vid både Jordan University och Yarmouk University i Jordanien. Född i Texas hamnade han till slut i Mölndal och uppmuntrade Krillets kärlek till vatten. Hon fick sin första snorkelutrustning av honom. Såklart ;)
   Det snart tonåriga Goset klarade sin PADI Open Water Diver licens medan jag fick bakläxa och får nu ta privatlektioner.... Jepp! Så kan det gå när man uppfostrar ett vattendjur! :D

   Hösten är uppbokad med föreläsningar. Jättekul är att nästan alla som bokat in mig har hört mig på ställen där jag föreläst tidigare. Då känns det verkligen som att jag har något att säga - jag får höra att det jag förmedlar både rör om i grytan och också tillför något nytt - samt att det jag lyfter fram behöver sägas och spridas.
   Det är främst kommunfolk som efterfrågar mina föreläsningar men även nykterhetsrörelsens olika organ. NBV, IOGT-NTO, Blå Bandet, CAN, Västerbottens Nykterhetsförbund är bland andra de som bjuder in. JätteJätteglad!

   Så är det här hos mig. Det blir korta bloggar det här kvartalet. Jag tänker ofta på dig kära läsare och saknar mina stunder smattrande på tangenterna här. Som skrivet - vardagen tar åter plats, dödsboet är snart ordnat klart med och sorgens smärta lugnar sig lite och verkligheten, om än väldigt annorlunda nu, tar åter fatt i dagens bestyr.

   Tacksam att få vara nykter och närvarande! Tacksam för all stöttning genom dessa svåra veckor!

   Kära läsare! En fortsatt trevlig dag på dig och jag önskar dig sköna dagar mitt i livet.

   Med ett för framtiden hoppfullt hjärta rungar jag av med kärleksladdat

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,