Tonåring in da house! Nu har dansen börjat ;)

   Å, hon är så fin! Vi har haft en helt underbar helg med allt vad tonårs-firande innebär. Glädje, vägran och massor med yviga känslostormar :D Yes! Det är bara att se lika lycklig ut som jag känner mig när jag ser henne sova - LOL.
   Halvskämt åsido - vilken härlig tjej hon är La Krill!
   För första året var det bara vi, Älsklingen inkluderad såklart, och det blev perfekt.
   Glassfrukost, presentöppning, jag smet på tolvstegsmöte, lunch på stan med mums-hopping till yoghurtglassbaren för överdådiga bägare med glufs-glufs och sen var det vampyrfilmsmaraton fast då var det så sent och vi var så mätta att det bara blev en ;) Abraham Lincoln: Vampire Hunter.
   Så nu måste vi fira hela veckan med att sluka resten av filmerna - Bram Storker's "Dracula" av Francis Ford Coppola och "Vampires" av John Carpenter och gå på CIRKUS SCOTT och i allt övrigt slita barne... nä, just det - TONÅÅÅRINGEN från sitt rum så att hon kan gå på gymmet som hon nu får göra. Nya kapitel i livet!
   Jepp! Livet leker!

   Jag har haft en känslomässig helg jag med. Det känns att fira utan mamma, det känns alltid att fira La Krill - minnen dyker obönhörligt upp om hur hennes första år såg ut, medan jag fortfarande använde alkohol. Sen har alla de svåra känslorna varvats med täta och dansande glädjestormar över hur fint livet har blivit. Tacksamheten ligger i botten för alla dessa svängande känslor - tänk att jag lever och får vara med om allt detta!

   Kära läsare - jag önskar dig en skön vecka. Här i Malmö ska det bli en varm och solig en har dom lovat. Efter regnvansinnet igår kan det behövas. Hoppas du har fina friluftsgrejor på G. Det är en härlig årstid vi nosar på nu.

   Nu ska en underbar tonårstjej väckas, en frukost lagas och ännu en dag förvaltas.

   Ooo, just det, jag klarade mitt dykarcert förra veckan!!! Helt JÄTTEGLAD är jag! Så här ser man ut då;

 

   Med det rungar jag av med ett bubblande och La Krill-firande
HajHaj!!!

 

Labels: , , , , , , , , , ,