Syr ihop grejor på Cypern! Kriminalvårdschefer - here I come! Och så blir det ScubaDiving!

   Livet går vidare. Så är det ju. Även om det känns otroligt overkligt. Särskilt en dag som idag när min mamma skulle fyllt 70 år. Planen var firande på Gothia Towers i Götet med stans godaste räkmackor och tårta special från en konditormästarinna från Mölnlycke...
   Istället har jag fått fira att mamma föddes för 70 år sedan och det gjorde jag på hennes favoritö, Cypern. Jag tände ljus i en kyrka och satt och storgrät en bra stund - bra stund i dubbel bemärkelse.
   Gu' vad jag älskar och saknar henne!!!

   Jo, så här är jag på Cypern. Alldeles bara jag. Krillet bor med Älsklingen och jag lyckas faktiskt koppla ner och tycka att det är helt okej att vara här för min egen skull.
   Fick ett riktigt bra tolvstegsmöte innanför västen igår och träffade urhärliga människor. Så på torsdag blir det mitt första dyk utanför dykutbildningen med en av föreningsmedlemmarna som 'dök' mig efter mötet sedan jag delat med mig om att funderade på att dyka! Gaaah!
   Sen blir det träffas och fika på lördag med en urtrevlig tjej/kvinna från Ryssland som bor här växelvis med London sedan många år.
   Det är verkligen schysst att vara föreningsmänniska. Få träffa folk var i världen jag än kommer och knyta kontakter :D

   Annars då? Jo, jag har fått en föreläsning på en utbildning för chefer inom kriminalvården och deras samarbetspersoner inom olika trossamfund, främst präster och imamer.
   Jag är JätteJätteglad för att dom frågade mig!
   Jag har gjort föreläsning i utbildningssammanhang för annan personal inom kriminalvården tidigare och att dom hörde av sig i ett sånt här sammanhang känns mycket bra! Det ska bli jättefint att få göra!
   Jupp - tacksam!

   Jodå - jag saknar mitt Krill och min Gubé men det här är välbehövligt! Vilka galna år det har varit sen jag släppte min första bok "Jag ville bara dansa"!
   Nu ska jag landa och ladda ur och komma hem med nya fokus på ett hållbart och lugnt tempo. Att mamma skulle lämna oss är en sån sak som livet ger och som det varken går att förbereda sig för eller fly från.
   Tack och lov för min nykterhet!

   Kära läsare! Jag önskar dig en fin vecka i värnandets tecken. Rå om dig själv och dina nära och kära!

   Med ett rungande som överröstar den högljudda miniorkesterns pop-kavalkad och de ännu mer högljudda värme- och alkoholförfriskade medturisternas idoga diggande avrundar jag leende detta Cypriotiska inlägg med ett av vågor, cypresser och jättevarma vindar laddat

   HajHaj!

 


 

Labels: , , , , , , , , , ,