Mediafullträff! SVT Mittnytt, P4 Västernorrland, Allehanda.se samt Tidningen Ångermanland! Underbar resa helt och hållet!

   SVT Mittnytt, P4 Västernorrland - ta fram spelaren till 2:07:28, Allehanda.se "Alkoholen är en drog" och omslaget samt helsida i Tidningen Ångermanland.

   Gå gärna in och dela dessa reportage på de olika hemsidorna - då syns det att vi är intresserade av att media håller dessa frågor aktuella och väl synliga - framförallt kan det medföra att det görs regelbundna reportage som hjälper inge mod till de närstående som lever svåra liv!
   Det är en styrka att be om hjälp!

   Det är ju det här jag har siktet mot när jag föreläser om alkoholen i vårt samhälle -

- att låta locket vara av om den här utbredda problematiken.

- att benämna alkoholen som sin sanna natur (att den är en drog) så att bruket ska kunna rannsakas med ärliga ögon.

   ALKOHOL ÄR INGEN MÅLTIDSDRYCK - ALKOHOL ÄR EN DROG!

   samt

- att de som finns i sfären runt riskbrukaren behöver få en inblick i hur styrda och förnekande den alkoholstyrda personen är så länge den har drogen i sitt liv. Det är inte ok att en så verklighetsfrånvänd person får härja fritt i andras ovärderliga livscykel.

   DET ÄR INTE OK ATT EN RISKBRUKARE SKA VARA I CENTRUM OCH FÖRPESTA ANDRAS LIVSENERGI.

   DET ÄR NÖDVÄNDIGT OCH, KOM IHÅG, OMTANKE ATT SÄTTA GRÄNSER.

   DET ÄR ETT PROBLEM MED ALKOHOLEN NÄR DEN NÄRSTÅENDE UPPLEVER ATT DET ÄR ETT PROBLEM - PUNKT SLUT!

   Stort tack till NBV Mittsverige, IOGT-NTO Sollefteå, Stiftelsen Bråviken,  MHF XYZ - Motormännens helnykterhetsförbund VästernorrlandLandstinget Västernorrland samt Sollefteå Kommun.
   Jag vill också tacka alla besökare! Det blev ett mycket levande rum i diskussionsstunderna efter föreläsningarna!

   Ja, nu ska jag ha en lång och lugn helg innan Smålandsresan på måndag och tisdag.
   NBV Sydost bjuder in!

   Markaryd 20/10 kl. 14
   Ljungby 20/10 kl. 17.30
   Linneryd 21/10 kl. 14
   Växjö 21/10 kl. 17

   Det ska bli väldigt roligt att komma tillbaka dit. När jag blir ombedd att komma åter då känner 'Jag den Självkritiska' att det jag säger är något nytt. Något som rör om i grytan!
   Förhoppningsvis förmedlar jag något som gör att vi tar oss vidare i den pågående processen av att finna bättre och bättre beroendevård och taktiker.

   Nu till Ångermanlandsresan och mina härliga vänner där. Det var helt underbart att träffa min mammas barndomskamrat, tillika klasskamrat, och som numera är min väninna - S.J. och hennes dotter som var min barndomskompis och numera en kär väninna fast vi inte setts på 35 år!
   Vilka minnen och framtidsplaner jag fått! Det blir fler resor upp vill jag lova!

   Vi hade kort om tid och det blev intensiva och naggande goda stunder.
   Besök till mitt älskade barndomens Betåsen där morföräldrarna bodde och där min mamma föddes.
Huset finns inte längre men jag strosade runt där och grävde ner i jorden där mormors perfekt skötta trädgårdsland legat, nådde ner i den bördiga myllan. Jag fick skopat upp lite jord som syskonen och jag ska dela upp i små kärl.
   Jag fick njuta av den vackra naturen i detta oerhört vackra landskap och känner definitivt att jag kräver mer av den varan! Det blir fler tillfällen - absolut!

   Jag är jätteglad att den här resan blev av i just det här skedet när mamma saknas så enormt mycket. Det har varit magiskt med de platser jag har fått besöka under det här året. Paris - mamma älskade Frankrike, Cypern - hennes favoritställe att semestra på och nu, hem till Betåsen och Ångermanland.
   Jag är outsägligt tacksam mitt i all sorg!

   Kära läsare! Jag önskar dig ett skönt veckoslut i denna årstids växlande kurande och friskusliv.

   Det blev en länkspäckad blogg. Det är en del i att jag så gärna kommer och föreläser om dessa frågor. Att låta locket vara avtaget! :)

   Med ett blåsigt, lövigt och friskt rungande avrundar jag dagens inlägg

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,