Tack NBV Sydost! Ni är helt suveräna! SVT! P4!

   Det var en härlig Smålandsturné! Vilka engagerade människor vi fick i publiken. Det var verkligen kvalitet :)

   NBV Sydost hade satt ihop en perfekt rullande plan och inbjudningarna satt uppe över Kronobergs län. Det känns fortfarande märkligt att kliva fram och möta sig själv på en anslagsvägg ;) Ett fantastiskt hopsytt program där jag fick träffa många starka personligheter med metoder och tankar kring denna folksjukdomar - medberoende och beroende av alkohol och de andra drogerna.

   Det blev även P4 Kronoberg! 
   Ta fram spelaren -
1:04:03 - 1:10:12
1:13:15 - 1:24:00
1:33:22 - 1:40:30

   SVT från Mittnytt! Dela gärna från SVT:s sida - då syns det att vi vill se mer om sånt här i TV :)

   Att få bolla idéer kring denna svåra sjukdom med så otroligt arbetssamma personer är verkligen en ynnest!
   Det jag alltid understryker är att vi som håller på och bryr oss om frågor kring beroende behöver klappa oss själva på axeln - vi är pionjärer! Behandlingsmetoder håller på att utvecklas!
   Det kan kännas ganska motigt att sitta med dessa frågor, patienter och klienter när siffrorna är så höga och konsekvenserna av droger, med alkoholen i bräschen, bara hopar sig.
   Behandlingsmetoder behöver ses över och det är genom att hålla frågorna synliga och högljudda som vi kan komma framåt i utvecklingen.

   Igår var jag på Östra Grevie Folkhögskola och vi fick igång en lång stund av diskussion kring beroende och medberoende :) Livligt värre! TACKSAM!

   Nu ska jag ha en fredag med hemmabestyr, vila, lite shopping och allmänt bara vara. Jo, just det, ett tillfrisknandemöte blir det också. Vardagslyx!!!

   Strax ska Krillet väckas och Älsklingen ringas. Inför höstlovet ska vi planera att umgås lite mer än vanligt. Jag längtar till långa lata dagar och kvällar med dom i soffan, på promenader och hängande i köket.

   Kära läsare! En lång lat helg önskar jag dig! Jag hoppas att du rår om dig i höstblåsten.

   Med ett brandrött och gult lövigt rungar jag som avrundning av dagens blogginlägg med ett tacksamt

   HajHaj!
 

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,