Idag gör jag en föreläsning för chefer inom Kriminalvården Syd på NAV-konferens med deras samarbetspartners.

  Kriminalvårdens regionchef och övriga chefer i Kriminalvården Syd, biskop Johan Tyrberg, präster, pastorer och imamer sitter i publiken på Domkyrkoforum i Lund idag. Spännande!
   Jag är jätteglad och otroligt tacksam att få göra detta!

   Det blir mycket på temat om mitt behov av en grundlig inslussning i samhället efter min tid som aktiv beroende och kriminell.

   Uppföljning är A och O! Klientkartläggning 2013 - ett regeringsuppdrag som Kriminalvården gjort visar att 71% av de intagna har erkänd/upptäckt beroendeproblematik.
   För mig var mitt kriminella beteende helt kopplat till att jag har beroendesjukdomen. genom att jag började tillfriskna från den, alltså blev 100% alkohol och narkotikafri, bröt jag min brottsbana.

   Som sagt - det här blir en spännande dag :)

   Skriver mer om hur det gick imorgon!

   Kära läsare - jag önskar dig en härlig dag! Och varmt välkommen till min författarinspirationskväll i Malmö imorgon -

   Från FLASKHALS till PENNSKAFT!

   GRATIS inträde och fika på inbjudan av NBV Skåne!

Ehrensvärdsg. 4, kl.19. Anmälan till 070 191 45 22


   Med det rungar jag av med en stor höstkram till den som vill :) Må löven fladdra i vinden kring dina vackra öron!

HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , ,