All heder till alla barn som gjort ännu en termin! Goda dagar före da'n på dig!

   Året varvar ner på ett sätt som jag aldrig upplevt tidigare. Ett gott slut är i görningen och med ett nytt år som dignar av godhjärtade löften i den annalkande horisonten. Ser i stunden på livet och upptäcker att jag är laddad med tillförsikt.
   Det jag förutsatt mig att göra har med hjälp av andra och disciplin blivit genomfört. Både som ansvarsfull vuxen och förälder, som särbo, på det ideella samt författar- och föreläsarplanet.
   Sorgearbetet efter min älskade mamma är mitt i vad det ska vara - svårt i stunder, glädjefyllt i reflektioner över att det var just hon som var min mamma och oförhappandes blir jag gungad av den omätliga sorgens vågor.
 
   Mitt i livet med andra ord. Och det lugnar ner sig. Tack och lov!

   Jag är så omåttligt stolt över Krillet som gör sin musik, spelar teater för att däremellan begrava sig i skolarbetet. Hon är just nu i träning på att lära sig lyssna på sin varelse så att hon vet hur och när hon behöver koppla av.
   Sen är det ju utvecklingen i sociala färdigheter som skjuter fart ordentligt nu... Hon behöver få höra och bli visad att vi är oerhört stolta över henne - och det får hon :)
   Att få tala om för henne hur otroligt stolt och full av beundran jag är för henne som klarat ut ännu en termin med allt detta som blir mer än ett heltidsgöra med "att bli stor",skolgången och fritidsaktiviteterna.
   Stolt är bara förnamnet!

   Julemums och gottepåsar! Allt gott till dig kära läsare!
   Jag önskar dig en riktigt skön och gosig ledighet! Goda helger till oss alla - fira kan man oavsett religion eller inte religion eftersom ljuset nu äntligen vänder hemåt igen ;)

   Nu rungar jag av detta knappa inlägg med hälsningar från en som fastar före jul i år. Är i skrivande stund proppmätt efter ett mini-julbord på Provitas behandlingshem där jag går och talar några gånger per år. Det är jättefint att få komma dit och träffa alla andra som också varit och berättat för de inskrivna om det hoppfulla med att går, mer än väl, att leva utan sinnesförändrande preparat :)
   Glädjen och tacksamheten är på topp en dag som denna och jag hoppas jag kan smitta av mig lite till dig kära läsare!





   Stor kram till den som vill ha! Och en Vit Jul till alla vuxna kring våra barn! ;)

   RungeliRung!

   HajHaj!
 

Labels: , , , , , , , , , , , ,