Nu är julen nerpackad! Julklapparna avnjutes! Snart blir det utförs!

   Kära läsare! Ett så här långt uppehåll har jag inte haft sen jag började blogga!!! Det har varit välbehövligt. Jag ska se om jag kan göra ett inlägg då och då framöver. Orken tröt totalt veckan innan jul och sen har det inte funnits på kartan att jag skulle göra mer än det jag redan tagit på mig. Jag har varit helt otroligt slut...

   Inte konstigt med en så intensiv turné-variant i oktober och november och det i slutet på året då min älskade mamma gick bort. Julen är den tid då vi alltid umgicks och det har varit verkligt tufft. Vågor av sorg överrumplar både i vaket och sovande tillstånd... Snart åker vi upp till pappa i Dalarna för familjemys, avkoppling och slalom. Det ska bli fint att få rå om honom och hans fjälla lite!

   Sedan har jag tagit på mig väldigt mycket ideellt engagemang och det har varit väldigt givande men jag inser nu att jag behöver trippelchecka mig nästa gång jag får för mig att "Det är väl inte så mycket...!"

   Ja, annars sitter jag här med dom lenaste fötterna någonsin - gav mig själv en elektrisk Scholl fotfil i julklapp. Den är omåttligt poppis - Krillet gillar den skarpt och Älsklingen duschar oftare hos mig har jag märkt och det låter ovanligt surrande om honom då... Den är helt otroligt bra! Min egen julklapp till mig själv.
   Det har varit min giv sen Krillet fick extremt mycket julklappar ett år - jag handlar alltid saker till mig själv som jag slår in och går och längtar efter att få öppna på julafton :D

   Nu ger jag mig för idag. Översättningen av mina böcker till engelska rullar på bra! Jag är så tacksam att jag har fått två total proffsiga kvinnor som korrar åt mig. Mer om det en annan dag.

   Kära läsare! God fortsättning på dig! Vi ses och en stor kram till den som vill!

   Jag rungar av med värme, solsken och lugna stunder!

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,