Nya året ställs iordning för makligt tempo med sinnesro!

   Att göra en bra dag är årets motto. Att "få ha en bra dag" är ett något mer diffust sikte. Att göra en bra dag är mer konkret och lägger ansvaret för mitt liv på vilka val jag gör. Att följa impulser som jag alltid gjorde när jag använde alkohol är inte ett alternativ längre. Nu har jag möjlighet att göra ett så bra handlingsmönster som möjligt och därigenom få ett så bra mående som livet för dagen tillåter.
   Nu har jag fullföljt flera ideella uppdrag som jag tagit på mig. Dessa involverade jag mig i innan min mamma blev sjuk och det har varit bra att ha något att engagera mig i under denna svåra tid men nu har jag fullföljt och kommer att drastiskt minska ner på omfattningen av mitt ideella arbete ett tag. Jag tror att det har varit på själva gränsen till för mycket faktiskt men ändå välbehövligt arbete. Både för att skingra tankarna och att vara till nytta.
   Nu fortsätter jag med ett mindre tidskrävande uppdrag även om det är väldigt betydelsefullt och nu faller det bra på plats alltsammans. Jag fick veta att en person tar över den post jag haft som inköpare till en av föreningarna jag är med i. Ett uppdrag som varit perfekt för mig med min utbrändhet eftersom jag kunnat göra det när tid funnits - jag har svårt att passa tider med utmattningen som slår hårt till när jag minst anar det. Att kunna backa är en gåva jag utvecklar - verkligen något som jag får lära. Att vara tyst och låta andra ta rodret är hjältedåd för en prestationsvansinnig person som jag. Tänk att jag vågar se den sanningen i vitögat.
   Tacksamheten flödar!

  Nu ska jag läsa igenom översatta kapitel ur "Jag ville bara dansa" och senare idag ska Krillet och jag gå igenom garderoben i tonårsrummet. Spännande tider ;)

   Ja, kära läsare. En miniblogg är också en blogg! Jag önskar dig en skön dag i lugnets tecken. Att söka sig till stunder där ro går att avnjutas om än i små portioner. Det är en årstid av närvaro på våra breddgrader och var dag går att göra till en så bra dag som möjligt. Den som söker finner även i stunder av svårigheter... Det är min erfarenhet.

   Med ett morgonmysigt rungande fyller jag denna avrundning med ett hoppfullt

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , ,