P4 och Ut i vida världen - NBV Sydost och NBV Mittsverige, här kommer jag!

   Det rör på sig. Jag gillar när det rör på sig. Iväg. Men kvar. Inuti. Fast därinne rör det också på sig. Hela tiden. Mest när det känns som att det står stilla har jag hört och nu kan jag bekräfta att det är sant.

   Två år av galenskaper. Sorgligheter. Styrkepass. Kärlekstillväxt till vad jag vill ha i mitt liv och vad jag absolut slipper acceptera hos andra människor. Självrannsakan. Självkänsla och kärlek till mänskligheten - den del av mänskligheten som jag väljer att delta i, odla relationer i och som jag beundrar.

   Många gånger har det känts som att tiden stått stilla, som att nu har människor verkligen tappat hjärnan på vägen och nu kommer jag aldrig att hitta tillbaka till en gynnsam utveckling (kan människan ens utvecklas??!? har jag tappat hakan och undrat)...

   Sen har verkligheten återinträtt och jag ser att jag gör dom val jag är kapabel till - precis som alla andra. Om mina val är andra än den person som jag bara står och ruskar på huvet åt så är mina val säkert lika ofattbara för den personen. 

   Vad jag som enskild väljer att tro att sanningen är för mig är helt okej - så länge jag inte gör andra illa. Den som gör mig illa är illa ute på sin egen bana.
Liksom att jag är illa ute om jag gör något som medvetet skadar - så det vill jag vara i utveckling bort ifrån. 
   Människor som strävar efter att skada avlägsnar jag mig bort ifrån. 

   Livets krumelurer. Så länge jag har medmänsklig kärlek i förgrunden blir utgången alltid ingången till kamratskap.

   Nu ska det pratas igen. Härligt. Föreläsning i Karlskrona imorgon men först en natt på hotell och nu på förmiddagen  P4 Blekinge. Ta fram spelaren till 1:36:15. Jag har ingen aning om vad intervjun ska handla om så det blir till att gå in med öppet sinnelag.

   NBV Sydost har bjudit in till en utbildningsdag om alkoholfrågor. "Den hämmande alkoholen" kallar jag den utbildningsdagen.

   På onsdag flyger jag till Sundsvall.

   NBV Mittsverige har bjudit upp till samma föreläsning för politiker, skolpersonal och kommunalfolk. Sen blir det en föreläsning för föräldrar på kvällen. Fina grejor!

   TACKSAM!

   Nu är tåget snart framme i Karlskrona. Skönt att få andas lite Östersjöluft ett par dagar.

   Kära läsare! Jag önskar dig fina höstdagar med gott om frisk luft!

   Stor kram till den som vill!

   RungRung med höstlövsfärgade glada miner på dig!

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,