Manipulation, beroendesyndrom och förhållningssätt - ny föreläsning - premiär idag!

Idag fick jag möjligheten att inviga en ny föreläsning på Astar i Malmö och deras Komvux utbildning med inriktning vård och omsorg.
Det blev mycket bra om jag får säga det själv. Jag har sammanställt delar ur tidigare föreläsningsmaterial och det kändes verkligen som att jag fick den grundade magkänslan för att jag fått ihop det jag velat förmedla på ett sätt som gjorde att deltagarna också fick till sig informationen.
Diskussionerna och frågorna blev många och det var verkligen ett gäng som visade på egna funderingar kring detta svåra.
Manipulation, beroendesyndrom och bemötande - ja, det är djupgående frågor och vi gjorde en mycket bra eftermiddag. När vi t.o.m. drog över tiden så fick vi tyvärr dra ett streck till slut. Då känns det så där extra givande och produktivt...
Lägger mig väldigt tacksam ikväll!