Vår första recension av "21 tankar"! Tusen tack Ingrid! Det värmer!

"Jag, Ingrid 64 år, har precis läst boken - 21 tankar i en enorm liten bok om ATT BLI STOR INOMBORDS av Lotten Säfström. Åh, om jag hade fått möjlighet att läsa den (eller om någon läst för mig) när jag var i förskoleåldern eller i 7-8 års åldern. Jag hade behövt få hjälp med mina tankar, funderingar och känslor.
Om någon vuxen läst för mig och frågat " har du något viktigt att berätta eller prata om"? "Ja det har jag" hade jag svarat, men det fanns inte tid till det. Vi var fem syskon i början på 60 talet och bodde i en liten tvårummare. Hur skulle mamma eller pappa få tid att läsa för mig eller lyssna på mig? Därför känner jag, att den här boken är ett måste på varje förskola och skola. Den tar upp olika slags frågor som känslor, utanförskap, glädje, om att vara arg och att behöva tystnad då och då. Tillsammans med Loke Säfströms fina bilder ger Lotten Säfström barnen ett verktyg att använda när det är svårt att förklara. Där får förskolelärare och lärare en möjlighet att utveckla barnens tankar och idéer.
Som vuxen ger den mig lite aha känslor och, ja men det är ju klart att jag ska. Varför har jag inte tänkt på att... osv. TACK Lotten och Loke för att jag fick möjlighet att läsa den här boken! Ingrid Ingerheim Malmö"