Återkommande på Malmö Universitet och ny bok på G samt recension!

Hej!

Lååångt mellan inläggen! Livet är och jag känner mig stolt när jag tittar tillbaka på de senaste 3 åren och ser hur jag valt att välja mellan de oändligt massa saker jag kunnat och inte kunnat ta mig för.
Sedan har jag lääängtat efter att göra ett inlägg här. Så, äntligen är det dags. Litet men naggande härligt!

Nu kan jag äntligen säga återkommande på MAU, Malmö Universitet! Andra föreläsningen gick av stapeln i torsdags och det blev en underbar förmiddag. Att få berätta, beskriva och spåna kring frågor som barn i utsatta miljöer, intervention, beroendet som det utdragna självmordsförsök som det är och hur tidiga insatser kan skydda och rädda både barn och ungdomars liv. Ja, såna att få diskutera såna frågor är att värna liv och sånt gillar vi :)
Särskilt när deltagarna i kursen bara tindrar som juleljus, ställer relevanta frågor och kommer med synpunkter. Mycket givande!

Annars så skriver jag på nytt. Ja, det är ju ett projekt som tagit lååång tid - så är det med alla saker i mitt liv. Allt tar sin sköldpaddetid men nu ser det ut som att jag ska kunna skicka till min finaste Suzannah Young för redigering i januari. Första utgåvan blir på engelska men den svenska översättningen har jag gjort vid sidan av efter hand och har lite svårt att se när det kan bli klart men kanske 2020. (Gu' vad tiden flyger!)
Den här gången är det rent "hitte på" och jag hoppas att det ska bli en bok värd att läsa. Spänning, relationer och framtid - det är det smakprov som bjuds än så länge och jag hoppas på att denna bok ska få flytta in i hjärtan med stärkt hopp för vår fina värld!

Nu kära du, ska jag ha lite morgonkaffe och sedan blir det lite högläsning! Jag redigerar själv genom att läsa manus högt för mig själv. Tips från sonen som jag först bara viftade undan men sen smygprovade jag och det är så himla effektivt! Jag har tackat i efterhand och han bara:
"Ja-ja, mamma, jag vet hur du är - tjurskallig men ändå smygöppen för förslag!" Hahaha!
Hammarn på spiken!

Härligt att skriva här igen :)
Trevligt veckoslut kära läsare!

P.S: Jag fick en underbar recension för min MAU-föreläsning (förutom översvallande feedback på plats - jag publicerar den här samt under flikarna "Your opinion about my work" och under "Lectures"

Tusen tack för dessa fina ord!
Deltagaren på föreläsningen på MAU som recenserar vill vara anonym:

" En fantastisk föreläsning att få ta del av på många sätt. Med en otrolig inlevelse fick vi ta del av den resa du och din son gjort tillsammans. Jag uppskattar din öppenhet och ärlighet av dina upplevelser vilket kräver mycket mod för att kunna göra. Jag fick möjlighet att lyssna på denna föreläsningen under min sista termin på socionomprogrammet. Att få ta del av dina upplevelser av socialtjänsten samt olika behandlingar gjorde att jag fick med mig mycket tankar om hur jag ska förhålla mig och arbeta med mina klienter i framtida yrkesliv. "